GeForce 8800: a DX10 mánia kezdete

GeForce 8800: a DX10 mánia kezdete

Szent Habakuk!

Folyamatosan azt halljuk, hogy a DirectX 10-es hardverek mennyi előnnyel szolgálnak a DX9-hez képest. Még a fejlesztés alatt álló játékokból is láthattunk néhány képernyőképet. Igaz ugyan, hogy eddig a hardver volt az, ami hiányzott; kíváncsiak is voltunk, hogy vajon az Nvidia vagy az ATI áll elő hamarabb a megoldással. Örömmel jelenthetjük, hogy megérkezett az első DirectX 10-kompatibilis hardver az Nvidia GeForce 8800GTX és 8800GTS képében.

Mint a korábbi DX10-ről szóló cikkeinkben megállapítottuk, az egységes architektúra többet képes kihozni a shaderekből, mint a rögzített funkcionalitású megoldás. Az új éra a GeForce 8800GTX-szel kezdődik, ami 128 egységes shaderrel rendelkezik, de megtaláljuk a GeForce 8800GTS-t is, ami 96-tal. Úgy tűnik, hogy a futószalagok napjai meg vannak számlálva.