Nvidia kétkártyás grafika SLI nélkül?

Nvidia kétkártyás grafika SLI nélkül?

Bevezető

Az első többkártyás technológia a 3Dfx Voodoo sorozat volt, 1998-ban. A szóösszetétel „Scan Line Interleave” (3Dfx) volt, mára azonban ez „Scalable Link Interface”-szé avanzsált az Nvidia-nál. Az alapok nagyjából ugyanazok, hiszen bonyolult algoritmusokkal osztják szét a feladatot a GPU-k között. Ez teszi lehetővé, hogy a terhelés-elosztással tovább növelhessük a sebességet. Bár az Nvidia SLI általában többe kerül, ezért egy nem hitelesített „GLI” Epox megoldással próbálkozunk.

A mai játékok vizuális elemeinek egy része -gondoljunk a high dynamic range lighting és az anti-aliasing effektekre- nagyon GPU-intenzív, így erőteljes teljesítmény-csökkenéshez vezet. Tovább csökkentve a teljesítménybeli korlátokat, az Nvidia most a négykártyás megoldásokat fejleszti. A legújabb megoldás kétGeForce 7950 GX2 kártya összekötését teszi lehetővé, egyetlen SLI rendszerbe. A driverek még béta verziójúak, a rendszer azonban működőképes (Beta Driver for Quad NVIDIA SLI Technology). Cikket is közöltünk már a témáról: Quad SLI, amig elérhető címmel.

Bár a négykártyás grafika nem szükséges a jó játékélményhez. Valójában még az olcsó SLI-megoldások is jobb fps-t kínálnak: SLI működtetése egy nem hitelesített alaplapon a legolcsóbb megoldás.