Újdonságok a grafika világában

Újdonságok a grafika világában

Merre tartunk hát?

A DirectX 10 már a látóhatár szélére ért, s a hardver úgyszintén, ami majd kiszolgálja. A DirectX 9-es hardverek iránti igény továbbra sem csökken, folyamatosan jelennek meg új kártyák a piacon, s egyre többen érdeklődnek az újdonságokról is. A DirectX 10 legerősebb oldala az ígéretek szerint az objektumokra eső kisebb többletterhelés lesz, illetve egy új renderelő komponens, ami a geometry shader nevet kapta.

Mit is jelent mindez számunkra? Röviden annyit, hogy a rendszer képes lesz gyorsabban és hatékonyabban renderelni az egyes objektumokat. Ez nagyszerű, hiszen az ezt támogató játékok gyorsabbá válhatnak. Legalábbis akkor, ha a fejlesztők több objektumot integrálnak a jelenetbe, amint azt például az Age of Conan című játék előzeteséből láthattuk. Ebben talán képesek leszünk majd megvágni az ellenfél lábát – mint a fekete lovag a Monty Python-ban.

Bárhogy legyen is, több objektummal és fps-sel többet lehet majd kihozni a hardverből és a DX10-ből is. A geometriai shaderek is segítik a folyamatot, hiszen lehetővé teszik az objektumok alakváltását egyik képkockáról a másikra. Néhány objektum akár egy vertexből is születhet. A geometriai shaderben a fizika törvényei nem érvényesek, hiszen az adat a semmiből is születhet, s a shader program akarata meg is szüntetheti azt. Az olyan folyamatok, amelyek eddig többutasak voltak, most képesek megkerülni a vertex shadert. Az objektumot vissza lehet hívni, dde módosítani is lehet a geometriai shaderen belül, a következő képkocka számára.