A hang befolyásolja a játékteljesítményt is!

A hang befolyásolja a játékteljesítményt is!

Bevezetés

Természetesen cikkünk alapfeltevés, hogy a mai játékokhoz erõs processzorok és grafikus kártyák kellenek, amik többnyire drágák is. Nem mindenki engedheti meg magának, hogy százezreket adjon ki a legújabb hardverelemekre. A sebesség mérése kapcsán van egy olyan elem, amit ritkán vizsgálnak meg komolyabban: a hang!

Integrált hangchipek

Néhány éve a legtöbb alaplapon már ott virít egy-egy hangchip. Sokszáz gyártó rengeteg modellje közül választhatunk, s természetesen mind-mind más teljesítményre képes. Von olyan köztük, ami a CPU segítségével képes csak hangot kelteni – ezek nyilvánvalóan jobban visszafogják a teljesítményt. A többi integrált megoldás esetében a hangfeldolgozást a chip végzi, így a CPU-nak több szabad erõforrása marad a játékhoz közvetlenül kapcsolódó számítások elvégzésére.

Hangkártyák

A legtöbb esetben a hangkártyákon optimalizált hangchipek dolgoznak. Mivel ezek a chipek kifejezetten digitális jelfeldolgozásra készültek, nincs szükségük a CPU segítségére, s mivel optimalizáltak, a rendszerrel való kommunikáció is kevesebb erõforrást köt le. Ennek köszönhetõ, hogy több processzoridõ marad az olyan feladatokra, mint a grafikai számítások elvégzése, a mesterséges intelligencia irányítása – amik bizony egy az Unreal Tournament 2003, Splinter Cell, Rallysport Challenge vagy más teljesítményéhes mai játék esetében maguk is elég munkát szolgáltatnak szegény processzornak.