Átrendeződések Tajvan gazdaságában
A tajvani hatalomátvételek ideje
Az Asus és a Gigabyte egyesülése sokak számára felért egy sokkal. A két cég sohasem állt ugyanis közel egymáshoz; valójában ősi riválisokról van szó. Az Asus-t tekintik napjaink elsőszámú hardvercégének, a Foxconn és az ECS nyomása mégis hatalmas, így lépéskényszer állt elő. Sok más gyártó van még veszélyben, vagy már meg is semmisült a konkurenciának köszönhetően. Egy ilyen érett és telített piacon csak a stratégiai egyezségek hozhatnak újdonságokat – vagy ha valaki megveszi a versenytársát.
A tajvani cégek már jó ideje azon vannak, hogy az egész világgal megismertessék nevüket. Nagyon sok cégnek nem sikerült elérni ezt, bár egyesekben megvan a potenciál, hogy olyan nevessé váljanak, mint a Sony vagy a Samsung. Az biztos, hogyan sokan ismerik az ECS alaplapokat és a Gigabyte videokártyákat, de kevesen tudják, hogy az Asus mobiltelefonokat, az MSI pedig MP3-lejátszókat is értékesít az alaplapok mellett.
A telefonok és a fogyasztói termékek csak kiegészítik a hagyományos PC-piacot, a tajvani gyártók mégis nagy dilemmával küzdenek. A legnagyobbak általában hatalmas OEM-szerződésekkel rendelkeznek, vagyis a HP, a Dell vagy a Gateway számára készítenek termékeket. Ezek a vásárlók nem szeretnék, ha szállítóikból konkurencia válna, így a komponensgyártól nem hozzák létre saját gépeik piacát. Az a tény pedig, hogy a fogyasztói elektronika és a PC-k piaca kezd összemosódni, csak ront a helyzeten.
A nagy eladásokhoz azonban olcsón kell adni a termékeket, így rendkívül gazdaságosan kell termelni. Mégis annyira telített már a piac, hogy csak a legnagyobbak gyártják maguk a hardvereiket. Csak kevés gyártó készít alaplapokat, videokártyákat a Top 5-ön kívül (Asus, Foxconn, ECS, Gigabyte, MSI).
A márkaimázs építése szinte lehetetlen, ezért a nagy gyártók egyetlen kiútja (Foxconn vagy ECS) az lehet, ha egy már ismert márkát megvásárolnak, ha annak éppen nem megy olyan jól a szekér. Ehhez viszont nagy mennyiségben kell jó minőségű termékeket gyártani.