Az Nvidia válasza a korai Quad-SLI barkácsolásra

Az Nvidia válasza a korai Quad-SLI barkácsolásra

Csak kiválasztottaknak

A közelmúltban mutattuk be, hogyan lehet a Quad-SLI-t engedélyezni egy publikus Nvidia driver segítségével. A 91.33-as driverrel elért eredmények kicsit megzavartak minket: ahelyett, hogy a legerősebb grafikai megoldás született volna meg, a hatás elmaradt.

Csak kevés játékban sikerült előnyt kovácsolni a Quad-SLI-ből, s csak a grafikai effektet felkapcsolásával (AA, AF). Alacsonyabb felbontásokon effektek nélkül pedig a Quad-SLI egyáltalán nem csillogott.

Cikkünk publikálása után több e-mailt és telefonhívást is kaptunk az Nvidia-tól, illetve a kapcsolódó kártyagyártóktól. Még aznap este kaptunk egy kiadványt, ami elmagyarázta, hogy a Quad-SLI milyen hiányosságokkal küzd. Az ezután következő telefonhívások sikeresen rávilágítottak arra, hogy az Nvidia fejleszteni szándékozik a Quad-SLI-t, a következő szintre juttatva ezzel a több GPU-s megoldásokat.

Mielőtt mindenki arra gyanakodna, hogy az Nvidia pénzel minket, kijelentjük, hogy a „Quad-SLI csak a kiválasztottaknak készül, akiknek a lehető legnagyobb felbontásra van szükségük rendereléskor. Valójában viszont a legtöbben a játékokban használják, hogy fantasztikus képet élvezhessenek.” Az Nvidia egy grafikonnal is szolgált, amin látható, mely felhasználásra ajánlott a Quad-SLI technológia.

Ebben a cikkben a különböző magyarázatokat adjuk közre arra vonatkozóan, hogy a Quad-SLI sebessége hogyan alakul az egy- és kétkártyás megoldásokhoz képest.