Miről is szól a Direct3D 10?
A DirectX 10 lelki világa
z idő gyorsan repül, ha jól érezzük magunkat – ennek igazán jó példája a DirectX 9. A DirectX 9 API-jára épülő játékokkal már 2002. decembere óta játszunk, lassan négy éve. A „DirectX”-ről sokan beszélnek grafikus API-ként, holott csak egy része foglalkozik a játékélmény eme szeletével. A Half-Life 2, a F.E.A.R., a Battlefield 2 és az Oblivion is a legújabb változatot használják, azaz a 9.0c-t.
A DirectX három fő területet fog át: a bemeneti eszközöket, az audiót és a videót. Az alábbi táblázat az API-k aktuális listáját mutatja.
Bemeneti eszközök | |
DirectInput | Ez az API valósítja meg a billentyűzet, az egér, a joystick, a gamepad és a force-feedback-es eszközök kezelését. Ez képes kezelni az Xbox360 vezérlőt, ha PC-n használjuk Windows XP-vel (SP1 felett). |
Audió | |
DirectSound | Ez a réteg kerül a hangkártya és az alkalmazások közé. A hardverek pufferei manipulálhatók az API-vel, de a hangerő és a hangmagasság is szabályozható. |
DirectMusic | Ez a magasabb szintű API képes összekeverni különböző hangokat. Képes MIDI-t lejátszani, de a különböző hangokat és azok futási paramétereit is képes szabályozni. |
Videó | |
Direct3D | Ez felel a 3D-s objektumok videokártyán keresztüli megjelenítéséért. |
DirectDraw | Korábban ez a rész volt fontosabb, most viszont egyedül a 2D-s megjelenítésért felel. |
A cikk további részében a többséget leginkább érdeklő témáról írunk tovább, ami nem más, mint a Direct3D. Sok változásnak lehetünk tanúi, hiszen egyszerűsödik a 3D futószalag, ami hozzájárulhat a jobb játékok megjelenéséhez.